Seo Services

Середін Орфей Еврідіка Кокто. Харків'янам показали виставу "Еврідіки більше немає" (ФОТО, НЮ)


В Харківському академічному російському драматичному театрі імені О. С.Пушкіна глядачам показали прем'єру вистави "Еврідіки більше немає". Вистава заснована на адаптованому режисером тексті п'єси відомого французького драматурга Жана Кокто "Орфей".

В основі, що п'єси французького драматурга, що вистави харківського режисера було покладено давньогрецькій міф про співака та поета Орфея і його дружину німфу Еврідіку. Саме після її насильницької загибелі співець спускається в підземне царство самого Аїда, володаря царства мертвих тіней, намагаючись повернути кохану людину до життя. Це одна з тих історій, про любов сильнішу за смерть, що надихала багатьох митців - поетів, художників та драматургів ще з часів Давньої Греції.

Режисер вистави та автор музичного оформлення Олександр Середін охарактеризував власну постановку як сентиментальну та мелодраматичну, але лише засновану на тексті Жана Кокто. І, дійсно, кожен хто погортає текст п'єси французького драматурга побачить, як далеко пішла харківська інтерпретація від оригіналу. Тим не менше, дійство привертає увагу не лише сюжетом, а й особливостями антуражу - актори переходять зі стану гри у одязі, до оголеності та навпаки. При чим подібне роздягання, здається, і пов'язане з сюжетом, і ні. Втім, сюжет міг би розвиватись і без подібних еротичних елементів, бо вони лише супроводжують дійство, а не становлять його основу.

Крім, безперечно талановитої гри Орфея та Еврідіки, треба відзначити акторську гру Ертебіза - Владислава Москальця, якому волею режисера довелось не лише відтворити типовий образ найманого вбивці з французького кінематографу, одночасно з образом давньогрецького раба, але й вразити присутніх на прем'єрі своїм співом.

Атмосферу вистави створює музичний супровід, якій гармонійно пов'язано з грою світла та тіні. Робота художника по світлу Дмитра Прасолова органічно доповнює сюжет та дійство. Лише часом здається, що освітлення на сцені замало, але вочевидь, це режисерське рішення погоджене з деякими акторами.

Здається, якби не періодична оголеність персонажів вистави, глядачі побачили би лише ще одну інтерпретацію давнього міфу, але цей міф в уяві та інтерпретації режисера було міцно переплетено з сучасністю. Персонажі одягаються в одяг, що схожий на сучасний, але нагадує французьку моду часів Жана Кокто. Вони п'ють напій, якого не могло бути у часи Давньої Греції - каву. П'ють з посуду, якого ще не було у часи Жана Кокто - паперових стаканчиків. І, навіть, б'ються на сцені сучасними паркувальними фішками, використовуючи їх, чи то як імпровізовані стріли, чи то як магічні файєрболи...

В цілому, вистава залишає в душі глядача змішані почуття - відчуття залучення до інтимного процесу творення мистецтва сусідить з роздратуванням від певної механістичності того, як саме відбувається дійство - персонажі здійснюють механічні пересування та дії: п'ють каву, вдягаються-роздягаються, приймають душ.

Втім, все вище викладене є суб’єктивним поглядом автора, а читач має право стати глядачем і самостійно оцінити дану виставу.

Вистава "Еврідіки більше немає" 18+
за мотивами п'єси Жана Кокто "Орфей"
Режисер-постановник: Олександр Середін
Актори:
ОРФЕЙ Олег Маковійчук
ЕВРІДІКА Катерина Чепела
ЕРТЕБІЗ Владислав Москалець
ЛОШАДЬ Сніжана Корчова
АЗРАЇЛ Дмитро Тарасюк
РАФАЇЛ Кирило Колесник
Сценографія та костюми Катерина Колесніченко
Балетмейстер Наталія Федіна
Художник по світлу Дмитро Прасолов

Автор: Олександр Кузьменко
Фото: Олександр Кочегура













Середін Орфей Еврідіка Кокто. Харків'янам показали виставу "Еврідіки більше немає" (ФОТО, НЮ) Середін Орфей Еврідіка Кокто. Харків'янам показали виставу "Еврідіки більше немає" (ФОТО, НЮ) Reviewed by Редактор on 08:30 Rating: 5
На платформі Blogger.